18 Nisan 2007 Çarşamba

P_o_R_C_h_E

>480 HP’lik motora sahip yeni nesil 911 Turbo’yu Cenevre’de tanitan Porsche, asil surprizini hem yaris pistlerinde hem de gunluk yol kullanimlarinda ayni dinamizmi sunan 911 GT3 modelini tanitarak gerceklestirdi. Son olarak Type 996 kasa 9111 modelinin GT3 versiyonunu 2003 Cenevre Otomobil Fuari’nda tanitan Porsche, boylece aradan gecen 3 yil sonra serinin yeni versiyonunu gun isigina cikarmis oldu.
380 HP guc ureten Type 996 kasa kodlu 911 GT3’ten farkli olarak yeni nesil 911 GT3, Type 997 kasa kodlu model ailesinin sportif ve dinamik tasarimiyla one cikiyor. Bir onceki model de 0.30 Cd olan ruzg�r direnc katsayisinin 0.29 Cd’ye cekildigi yeni 911 GT3, bu aerodinamik puruzsuzlugunu mukemmel hava akisini saglayan aracin on bolumundeki modifikasyon ve aracin altindaki duz panellerle birlikte yeni tasarlanan arka kanadina borclu. Bununla birlikte ic mek�nda da mevcut 911 Carrera modellerine dayanan tasarim ustunde yapilan sportif degisiklikler dikkat cekiyor. Alkantara kaplamalara ek olarak zaten standart olarak sunulan spor koltuklar kabin icinde yarisci sportif etkiye katki sagliyor. Ayrica istek uzerine, karbon fiberden yapilan ve agirligi yari yariya azaltilmis sportif koltuklar, fabrika cikisli olarak 911 GT3 musterilerinin begenisine sunuluyor.

Motor
Yeni Porsche 911 GT3’un kalbini, diger Porsche modellerinde de kullanilan 3.6 litrelik Boxer motor olusturuyor. 6 silindirli motor, bir yandan 7600 d/d’de urettigi 415 HP guc ile dikkat cekerken bir yandan da eski modelde kullanilan 385 HP’lik motordan farkli olarak 200 d/d’de arttirilarak 8400 d/d’de ulasan maksimum motor hiziyla dikkat cekiyor. Atmosferik beslemeli motorun litre basina urettigi 115.3 HP degeri ise Porsche’nin motor teknolojisi hakkinda ipuclari veriyor. Motorda iki adet gaz kelebegine sahip rezonans supabina sahip yeni bir emme sistemi kullanan Porsche muhendisleri, bogaz kelebegi supabinin capini da 76 mm’den 82 mm’ye cikartmislar. Boylece hava akis direncini azaltan Porsche muhendisleri, hava akis oranini daha yuksek bir seviyeye cekmeyi basarmislar. Aluminyumdan yapilmis yeni degisken emme manifoldu, iki sira silindirler uzerindeki hava kolektorleri arasinda yer alan kelebekli rezonans supaplariyla donatilmis iki adet baglanti borusunu sahip olmasiyla dikkat cekiyor. Birbirleriyle kusursuz bicimde etkilesim icinde olan bu kontrol flaplari, genis bir motor devri araliginda guclu bir tork egrisinin saglanmasina yardimci oluyor.
Yeni 911 GT3’un egzoz sistemi ayni zamanda, rezistansin minimum seviyeye indirgendigi mukemmel akis kosullari icin tasarlanmis. Sistem fan tipi manifoldlardan, bagimsiz olarak kontrol edilen iki adet on-susturucudan ve oldukca buyuk ana susturucudan meydana geliyor. Egzoz flaplari, motor yuku ve hizinin gerektirdigi bir islevi yerine getirerek acilip kapanirken; bu flaplar, gerektiginde egzoz gazi karsi-basincini en az seviyeye indirmek icin on-susturucularin cevresinde bir ara gecis olusturuyor.

Sanziman
Standart olarak sunulan 6 vitesli manuel sanzimanin ikinci ve altinci vites araliklari ozellikle kisa tutulmus. Statik konumdan 100 km/s’ye 4.3 sn’de cikan yeni 911 GT3, yine ayni konumdan 160 km/s’ye ise 8.7 sn gibi cok kisa bir surede ulasiyor. 310 km/s’lik maksimum hiza ulasabilen 911GT3, kisa oranli sanzimani ve yuksek devirlere elverisli motoruyla dikkat cekiyor.
911 GT3 modelinde ilk defa PASM yani Porsche Aktif Suspansiyon Sistemi’ni sunan Porsche, boylece gunluk yol kosullariyla yaris pistlerini andiran yollar icin iki farkli karakterde surus modu elde etmeye olanak sagliyor. Standart mod disinda sunulan sportif mod, govde salinim hareketlerini mutlak bicimde asgariye indiren ve dogal olarak sasi ve suspansiyonu daha da sertlestirmesiyle on plana cikiyor. 19 inclik jantlara konumlandirilmis 235/40 ZR ebatlarinda daha genis lastiklerin kullanildigi yeni 911 GT3’un fren sisteminde de modifiye yapilmis. Daha onceden kullanilan 4 kaliperli fren sistemi yerine artik 6 pistonlu monoblok fren kaliperleri kullaniliyor. Yeni 911 GT3’de Porsche tarafindan gelistirilmis olan seramik fren diskleri de istege bagli olarak sunuluyor. Bununla birlikte normal durumlarda yuzde 28, guc asimi halinde yuzde 40’a varan sinirli kayma hareketi saglayan limitli kaydirmali diferansiyel sistemine sahip yeni 911 GT3, Carrera GT modelinden adapte edilen istege bagli olarak sunulan Cekis Kontrol Sistemi’yle de donatilabiliyor. Bu sistemin catisi altinda yer alan ABD otomatik fren diferansiyeli, ASC otomatik kayma kontrolu ve EDC gibi alt sistemler, 911 GT3’un guvenli sportif surus citasini yukselten unsurlar olarak dikkat cekiyor.

0 yorum: