13 Nisan 2007 Cuma

::::::ferrari F-50 ama tahtadan yuzuyor:)::::::::

>http://img388.imageshack.us/img388/7...rarif502ro.jpg

yorumlarinizi bekliyorum...

::::::ferrari F-50 ama tahtadan yuzuyor:)::::::::

>http://img388.imageshack.us/img388/7...rarif502ro.jpg

yorumlarinizi bekliyorum...

ortaya karisik makineler (bakmayan bin pisman

>








hiz yapmayayi sevenler kesin baksin

>







Modifiye Hakkinda Temel Bilgiler

>Dereceli Eksantrik Mili Nedir?


Dereceli Eksantrik Milleri standart eksantrik millerinden farkli olarak performansa yonelik duzenlenmis yapilari ve ayarlanmis dereceleri sayesinde gerek cadde otomobillerinde gerekse yaris otomobillerinde yuksek guc ve tork saglayan performans parcalaridir...




Dereceli Eksantrik Mili Nasil Calisir?
Dereceli Eksantrik'ten guc cikmasini saglayan temel unsur subaplarin acilip kapanma ve acik kalma zamanlarinin degismesidir. Bu konuda Teknik Bilgi olarak bilinmesi gereken birkac kavram vardir:

LIFT: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastirdigini gosteren degerdir.
DURATION: Subapin yatagindan ciktigi zamanki derece olcumudur.
OVERLAP: Giris ve cikis subaplarinin ayni anda acik oldugu surenin derecesidir. Giris eksantrik milinin acilis numarasi cikis eksantrik milinin kapanis numarasina eklenerek hesaplanir.
POWER BAND: Eksantrigin gucunu verimli bir sekilde verebildigi devir araligidir.


Standart ve Performans Eksantriklerinin calismasini gosteren bir animasyon

Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Guc Verir?
Cadde otomobilleri icin uretilmis eksantrikler derecelerine ve kullanicinin secimine gore 10bg ile 25 bg arasinda guc uretebilecek kapasitedelerdir, yaris otomobilleri icin uretilmis eksantrikler ise cok daha yuksek olarak 80-100bg'lere kadar gucler uretebilmektedirler.
Daha ayrintili ve ozel bilgi almak icin Eksantrik Mili Ureticilerimizden ilgilendiginiz markayi secerek devam edebilirsiniz...

Eksantriklerin hangi ozellikleri neleri etkiler?
Eksantrikleri tanimlarken ureticilerin kullandiklari bir cok ozellik vardir. Bunlardan en yaygin olarak kullanilanlarin aracin motor gucunu nasil etkiledigini bilmek, eksantrik mili seciminizde size yardimci olabilir.

Duration: Emme ve Egzoz icin ayri ayri belirtilir. Subapin, 360 derecelik dongu icerisinde kac derecelik surede acik kaldigini gosterir. Cadde tipi eksantriklerde bu deger 250-270 dereceler arasinda oynayabilir, yaris tipi eksantriklerde ise 300 derecelere kadar cikabilir. Bu deger arttikca motorun maksimum gucu artar, ancak bu deger artisinin, motor uzerinde gerektirdigi farkli tadilatlar da oldugu icin cadde tipi dereceli eksantriklerde genelde goreceli olarak dusuk degerler tercih edilir.

Overlap: Emme subapinin acilmasindan, egzoz subapinin kapanmasina kadar gecen, iki subapin birlikte acik kaldigi suredir. Bu surenin artisi, egzoz gazinin daha cabuk tahliyesini, akabinde emme manifoldundan gelen temiz hava ve benzin karisiminin daha cabuk bir sekilde silindirlere cekilmesini saglar. Araclarin, fabrika cikisi eksantriklerinde bu deger oldukca dusuktur. Bu sayede dusuk devirde uygun guc ve tork yakalanir. Ancak dereceli eksantriklerde, eksantrigin derecesinin artisina gore Overlap degerinin de artmasiyla yuksek devirdeki gucte cok etkili artislar gorunur. Bu yuksek guc artisiyla birlikte rolantide de kucuk duzensizlikler gorulebilir. Tabii ki bu duzensizlikler daha cok, yuksek dereceli yaris eksantriklerinde belirgindir. Cadde tipi dereceli eksantriklerde konfordan odun verilmeyerek, bu deger, fazla olmayan bir miktarda arttirilarak uygun guc ve tork artisi saglanir.

Lift: Eksantrik kataloglarinda genelde Full Lift olarak gecer, subabin yatagindan maksimum ne kadar uzaga acildiginin milimetre olarak degeridir. Full Lift'in artisi tum devir bandi uzerinde bir miktar guc ve tork artisi saglar. Full Lift'ten ayri olarak, Lift konusunda esas onemli olan nokta, bir subapin yatagindan hangi hizla ciktigi ve ne kadar sure Full Lift pozisyonunda kaldigidir. Full Lift degerleri ayni olan iki eksantrik kiyaslandiginda, daha kisa surede Full Lift pozisyonuna gelen ve o pozisyona yakin pozisyonlarda daha uzun sure kalabilen subap zamanlamasini saglayan eksantriklerde guc artisi goreceli olarak daha da yuksektir.

Timing: 22-62, 62-22 seklinde bir ornek ele alindiginda;
Ilk 22, emme subapinin ust olu noktadan kac derece once acildigini,
Ilk 62, emme subapinin alt olu noktadan kac derece sonra kapandigini,
Ikinci 62, egzoz subapinin alt olu noktadan kac derece once acildigini,
Ikinci 22, egzoz subapinin ust olu noktadan kac derece sonra kapandigini belirtir.
Duration ve Overlap bu degerler sayesinde hesaplanir.

Dikkat edilmesi gereken noktalar: Baslangic seviyesindeki cadde tipi dereceli eksantrikler standart motorlarda baska hic bir tadilat gerektirmeden, tamamen sorunsuz bir sekilde kullanilabilmesine karsin, ozellikle iddiali kalkis yarislari icin hazirlanan otomobillerde kullanilan yuksek dereceli cadde eksantriklerinde dikkat edilmesi gereken bazi noktalar vardir.
Yuksek dereceli eksantrikli motorlarin daha yuksek devirleri cevirebilmesiyle birlikte, eksantrigin yapisi geregi artan Duration ve Full Lift degerlerinin sonucunda, subapla pistonun birbirlerine en yakin olduklari mesafe standart ve dusuk dereceli eksantriklere gore bir hayli azalir. Yuksek dereceli eksantriklerde, eksik ve hatali uygulama sonucu, subapla pistonun temas etmesiyle subaplar yamulabilir. Bu olay ozellikle yuksek devirlerde ve erken vites dusurme sonucu yigilma denen olayla meydana gelebilir.
Bu tehlikeyi onlemek icin eksantrik mili ureticilerinin sundugu ozel subap yaylari mevcuttur. Bu yaylar gerek daha hafif, gerekse direnc olarak daha kuvvetli olduklari icin subaplarin yuvalarina gereken zamanda oturmalarini saglayarak olasi sorunlari ortadan tamamen kaldirirlar. Yuksek dereceli eksantrik uygulamalarinda subap yayi degisimi, onemle uzerinde durulmasi gereken bir noktadir.


eSneK otomobiL kRedisi iLe aLinmi$ biR oto

>



hehehehheheh:


MoDiFiYe ShoW Iste Budur Bakin Konuya....

>Arkadaslar Boyutlari Duzenlemem Lazim Biraz Sabir Ederseniz Konuya Ekliyecem ........



Saygilar......



Last Soldier

wv new bettell jet motorlu!!!!!!!!!!

>manyak adam dolu dunya






Formula 1

>Yeni siralama sistemi analizi - 1. Bolum




Formula 1 de gecen dort sene icinde besinci kez yeni bir siralama formati ile tanisiyoruz. Artik pilotlar bos pistte hizli turlarini atip gridde dizilemeyecekler. Yeni eleme sistemi temel olarak basit fakat pilotlar ve takimlar icin cesitli ve farkli mucadeleler iceriyor. Ayni zamanda seyirciler ve TV basindaki izleyicilerde farkli bir heyecana tanik olacaklar. Simdi bu yeni formatin nasil calistigini ve takimlarin tepkilerini inceleyelim.

Yeni siralama formatini dusunup konusmak icin sadece bir haftamiz kaldi, fakat hicbirimiz tam olarak sistemin Bahreyn'de nasil isleyecegini bilmiyoruz. Hatta sezonun ilk haftasinin ilk gunu olan cumartesi sonrasi bile tam bir fikrimiz olmayabilir veya sistemi tam olarak anlamamiz iki-uc yaris sonra gerceklesebilir. Yeni siralama formati ile ilgili yapilan bir cok konusma kafalari daha da karistirirken aslinda sistemin basit bir eleme sistemi oldugunu dusunun. Fakat gozlemcilerin gorevi hakkinda ayni sekilde basit diyemeyiz.

Yavas pilotlar cikartilacak, geriye kalan en hizli 10 pilot griddeki ilk cikis cizgisine ulasmak icin mucadele edecek. Pilotlarin ve takimlarin tam bir mucadele ve taktik savasi iceren bu gosterisi, seyircilere her hafta ip ustunde yuruyen cambazlarin heyecanini yansitacak. Yeni sistemde en hizli 10 pilotun istedigi yerlerde olacagina dair hic bir garanti yok.




Yeni takvim

Cumartesi sabahinda biraz degisiklik var. Daha once iki tane 45 dakikalik periyotlar halinde olan seanslar artik sadece tek periyot olarak, 11 00-12 00 saatleri arasinda olacak. Eski sistemdeki 09 00-09 45 ve 10 15-11 00 periyotlari birlesmis sekilde karsimiza cikiyor. Takimlar artik iki seans arasinda kullandiklari ve onemli degisiklikler yaptiklari yarim saat boslugu bulamayacaklar. Takimlar icin diger onemli bir kayip ise gecen seneye gore yarim saatlik bir sure kayiplari olmasi. Bu onlar icin onemsiz bir zaman degil. Yeni V8 motorlar daha nazik oldugu icin siralamalardaki coklu turlarda problem cikartma ihtimali var. Bu yuzden bir cok pilot cuma gunu daha az tur atip cumartesi gunune yukleme yapacaklar.

Cumartesi serbest antremanlari bir cok sebebten dolayi cok onemli

Gecen seneye kadar takimlar cumartesi sabahi itibari ile iki farkli lastik bilesimi secebiliyorlardi. Bu sene bu karar ilk siralama turu baslangicina ertelendi. Elbette takimlar cuma gunu yaptiklari calismada kesin kararlarini alabilirler (ozellikle eger ucuncu araclari varsa) fakat cumartesi olan sartlar yaris gunune daha yakin oldugu icin bunu da goz onunde tutmalari gerekecek. Ilave olarak guclu takimlar siralamalarda hizli turlarini dah fazla yakitli veya daha az yakitsiz olarak atabilecekler. Takimlar bu seansi araclari icin en iyi sekilde kullanmak zorunda, yapabildikleri en iyi sekilde her iki sart icinde de turlarini tamamlayacaklar.

Araba amblemleri ve manalari

>PEUGEOT: Aslanin gucu
Peugeot'un asli isi testere ve tEstere levhalariYDI. Bir aslan gibi "guclu"sloganiyla satilan bu urunlerdeki aslan amblemini Fransizlar, daha sonra urettikleri arbalarda da kullanmaya basaldi.

MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL BENZ” isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ”in ismini bu arabaya verir.

MERCEDES:hirsizlarin en cok ragbet gosterdigi bir figur
dunyada en cok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, uc ayakli yildiz figuru, markanin kara, hava ve sudaki,gucunu tanimliyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes emblemi, dunyada en cok taninan marka olmanin yani sira en cok calinan figur olarakta ilk sirayi aliyor

CITROEN: ismi ne demek bulamadim. Logosunun cok enteresan buldugum bir hik�yesi var.
Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi buyuk firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun icin yaptigi arabada cok siradisi ozellikler varmis. Adam oyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri cikarilinca araba diger 3 tekerlek uzerinde cok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus.(Gercektende su an kullanilan citroenlerin 3 teker uzerinde bile ilerleyebildigi soyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemis bunu. Ama ben inanmadim)Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hicbir virajda hicbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve oyleki soyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin savrulmamasi imk�nsizmis.(mercedes bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigi o maksimum hizda arabasini savuran biri olursa o kisi arabadan sag ciktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip verecegini de idda edip herkesin dikkatini cekmeyi basarmis. Bu derece guveniyormus yaptigi arabaya. Vel h�sil kelam epey bir insan denemis ama savurmayi basaramamis hicbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar vermis. Oglu da askeriyede CAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi basarmis. Ama sonucta savrulmanin etkisiyle cok feci sekilde can vermis. Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun askeriyedeki rutbesi neyse artik( cavus) rutbesinin isaretini bu arabaya logo yapmis . Fransizlarin cift acili cavus amblemi, daha once baska bir Citroen urunu olan dili carklarda kullaniliyordu... 1919 yilinda arba yapimina baslayan Fransizlar, urettikleri ilk arabalarinda da cift acili amblemi kullanmayi uygun buldular


OPEL: kurucusu “ADAM OPEL”in ismidir.
Opel, oncelerisadece dikis makinalari uretiyordu... 1899 yilinda araba uretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek icinde simsege yer veriyor. Amblemdeki tekerlek guveni, simsek ise hizzi simgeliyor.

SUBARU:Japon yildizi
Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba ureticisinin birlesmesi ile ortaya cikti. Oval icindeki 6 yildiz, bir araya gelen firmalari sembolize ediyor.

BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi
Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis.

BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yilindan bu yana ucak ve motoru ureten BMW, amblemdede uretime uygun lastik icinde donen pervane figurune yer veriyor... daha sonra araba uretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi kullanmayi tercih etti.

AUDI: Amblemdeki dort yuzuk araba birligi icin bir araya gelip ittifak kuran dort firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yoneticilerinden olan muhendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu.

FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka uzerine suslu puslu harflerle yazili Ford, nostaljik bir gecmisi animsatiyor. 1903 yilindan bu yana kullanilan Fordd ambleminde, gecici bir sure icin Koln Katedrali'nin silueti yer almis.

WOLKSVAGEN:Vw amblemi Porsche muhendisi Franz Xaver tarafindan bulundu. Ekim 1948 yilindan bu yana markanin iki harfi Almanya'nin Wolfsburg sehrini sereflendiriyor.

TOYOTA:Musterilere sevgiler
Japon firmaninn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yilinda uclu elips kombinasyonu ile guclu markasinin amblemini olusturdu.Elipsler, araba ile musteri rasindaki sicakligi, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

VOLVO:isvec'in savas tanricasiVolvo arabalarini, Isvec'in celigini sembolize eden daire ve ok susluyor.Amblemin yaraticisi, demir silahlarla donatilmis savas tanrisi Merih'i simgeledigi figurde, ayni zamanda markanin saglamligina isaret ediyor.

SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'li yillarin basinda VW ile birlesmesiyle Ispanyol araba yapimcisi, VW amblemin ustune prestij, ilericilik ve dinamikligi simgeleyen buyuk S harfini yerlestirdi.

RENAULT: Kubist baklava sekli
Renault baklava seklinin bulunusu 30'lu yillara dayaniyor.Amblem klasik ve durgun sekli ile gelecegi simgelyor. 1992 yilinda kucuk degisiklerle, su an butun Renault'larda kullanilan yeni bir tasarim yapildi.

MAZDA:Mahkeme karariyla yeni amblem
Renault'a buyuk benzerligi nedeniyl, acilan davayi kaybeden Japon araba ureticisi Mazda, yeni bir amblem olusturmak zorunda kaldi. Mazda, kanatlarini acmis bir kartal figurunu amblem olarak kullaniyor.

JAGUAR:Hizli kedi
araba ve kedi. Guc ve zariflik. Jaguar, arbalarindaki ziplayan kedi figurunu, meydana gelebilecek kazalarda, yayalarin yaralanma riskini azaltmak icn degistirdi. Firma, urettigi yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

FERRARI: Hediyelik beygir
Italyan kontesin 1923 yilinda firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettigi at maskot, Ferrari'nin amblemini teskil etti. Amblemdeki ana renkler sari ile kirmizi, firma sahibinin yasadigi komsusehir Modena'yi ve yarisa olan sevgiyi simgeliyor.

PORSCHE:Suebyali'nin gururu
Porsche amblemi, 1952 yilindan bu yana Suebya milliyetciligini one cikartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nin Stuttgartsehrinin armasindan. Geyik boynuzu ilekirmizi-siyah cizgiler ise almanya'nin Wurttemberg koyunun flamasindan alinti.

NISSAN: Gunes ve durustluk
Markanin, daire icine yazilmis ismi, gunesin dogusu ile Japon bayragindaki beyaz zemin icindeki kirmizi noktayi simgeliyor.Amblem, durustlugu ve samimiyeti sembolize ediyor.

MITSUBISHI:Samurai erdemi
Uc kanatli baklava seklindeki amblemde, Samurai armasindan esinlenilmis. firmayi kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenligi ve cemiyetler arasi uyumu simgeledigine isaret ediyor.

ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLuks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif sekil 1911 yilindan geliyor. Sekil, tasarimcinin sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adi "Spirit of ecstasy"(yeniligin ruhu). Sekle, halk dilinde "emily" adi verildi.

CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarim
Firmanin kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in istegi uzerine, 1998 yilindan sonra uretilen Chrysler modellerine 20'li yillardaki eski amblem takilmaya baslandi.amblemdeki daireler lastigi, simsekler ise hizi simgeliyor.

ALFA ROMEO: asaletin simgesi
Alfa Romeo amblem tasarimi, Italya'nin Milano sehri ile ulkenin soylu ailesi Viscontietrafina donuyor... Kirmizi hac soylulugu, beyaz zemin halki ve koyluleri simgeliyor. Tac giymis engerek yilani ise soylu Viscoti ailesi'nin armasindan alindi.

FIAT:ozune donus
Fabrica Italiana Automobili orino. Gercek ismi uzun oldugu icin firma sahibi kisaltmayla firmanin marka ambleminiolusturdu. basit amblem 60 yil aradan sonra 1990 yilinda defne agaci cevreli daire icine yerlestirildi. Amblem firmanin uzn gecmisini ve spor alanindaki basarilarini simgeliyor.

SAAB:Anka kafasi
Isvec araba yapimcisi amblemde vatan severligini ortaya cikartiyor. Amblemde, firmanin merkezinin bulundugu Schonen eyaletinin amblemindeki tac giymis "anka" kafasina yer veriliyor.

LANCIA:Mizrakli amblem
Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabasi Lancia'nin butun zarifligini ortaya cikariyor. Mizrak seklindeki amblemin, firmanin kurucusu, yarisci Vinceno Lancia'nin soyadi ile iliskili. Italyanca Lancia'nin Turkce karsiligi mizrak anl***** geliyor.

SUZUKI:Logosu icin yarisma duzenlendi.

Suzuki amblemi,300 guzel sanatlar akademi ogrencisini katildigi bir tasarim yarismasiyla ortaya cikti.Firma yetkilileri, "Uzlastirici" bulduklari buyuk "S" harfini,yuzlerce amblem arasindan secti. Amblem, 1961 yilindan bu yana Suzuki markasini temsil ediyor.




Alintidir..

Araba amblemleri ve manalari

>PEUGEOT: Aslanin gucu
Peugeot'un asli isi testere ve tEstere levhalariYDI. Bir aslan gibi "guclu"sloganiyla satilan bu urunlerdeki aslan amblemini Fransizlar, daha sonra urettikleri arbalarda da kullanmaya basaldi.

MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL BENZ” isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ”in ismini bu arabaya verir.

MERCEDES:hirsizlarin en cok ragbet gosterdigi bir figur
dunyada en cok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, uc ayakli yildiz figuru, markanin kara, hava ve sudaki,gucunu tanimliyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes emblemi, dunyada en cok taninan marka olmanin yani sira en cok calinan figur olarakta ilk sirayi aliyor

CITROEN: ismi ne demek bulamadim. Logosunun cok enteresan buldugum bir hik�yesi var.
Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi buyuk firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun icin yaptigi arabada cok siradisi ozellikler varmis. Adam oyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri cikarilinca araba diger 3 tekerlek uzerinde cok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus.(Gercektende su an kullanilan citroenlerin 3 teker uzerinde bile ilerleyebildigi soyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemis bunu. Ama ben inanmadim)Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hicbir virajda hicbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve oyleki soyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin savrulmamasi imk�nsizmis.(mercedes bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigi o maksimum hizda arabasini savuran biri olursa o kisi arabadan sag ciktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip verecegini de idda edip herkesin dikkatini cekmeyi basarmis. Bu derece guveniyormus yaptigi arabaya. Vel h�sil kelam epey bir insan denemis ama savurmayi basaramamis hicbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar vermis. Oglu da askeriyede CAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi basarmis. Ama sonucta savrulmanin etkisiyle cok feci sekilde can vermis. Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun askeriyedeki rutbesi neyse artik( cavus) rutbesinin isaretini bu arabaya logo yapmis . Fransizlarin cift acili cavus amblemi, daha once baska bir Citroen urunu olan dili carklarda kullaniliyordu... 1919 yilinda arba yapimina baslayan Fransizlar, urettikleri ilk arabalarinda da cift acili amblemi kullanmayi uygun buldular


OPEL: kurucusu “ADAM OPEL”in ismidir.
Opel, oncelerisadece dikis makinalari uretiyordu... 1899 yilinda araba uretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek icinde simsege yer veriyor. Amblemdeki tekerlek guveni, simsek ise hizzi simgeliyor.

SUBARU:Japon yildizi
Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba ureticisinin birlesmesi ile ortaya cikti. Oval icindeki 6 yildiz, bir araya gelen firmalari sembolize ediyor.

BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi
Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis.

BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yilindan bu yana ucak ve motoru ureten BMW, amblemdede uretime uygun lastik icinde donen pervane figurune yer veriyor... daha sonra araba uretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi kullanmayi tercih etti.

AUDI: Amblemdeki dort yuzuk araba birligi icin bir araya gelip ittifak kuran dort firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yoneticilerinden olan muhendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu.

FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka uzerine suslu puslu harflerle yazili Ford, nostaljik bir gecmisi animsatiyor. 1903 yilindan bu yana kullanilan Fordd ambleminde, gecici bir sure icin Koln Katedrali'nin silueti yer almis.

WOLKSVAGEN:Vw amblemi Porsche muhendisi Franz Xaver tarafindan bulundu. Ekim 1948 yilindan bu yana markanin iki harfi Almanya'nin Wolfsburg sehrini sereflendiriyor.

TOYOTA:Musterilere sevgiler
Japon firmaninn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yilinda uclu elips kombinasyonu ile guclu markasinin amblemini olusturdu.Elipsler, araba ile musteri rasindaki sicakligi, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

VOLVO:isvec'in savas tanricasiVolvo arabalarini, Isvec'in celigini sembolize eden daire ve ok susluyor.Amblemin yaraticisi, demir silahlarla donatilmis savas tanrisi Merih'i simgeledigi figurde, ayni zamanda markanin saglamligina isaret ediyor.

SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'li yillarin basinda VW ile birlesmesiyle Ispanyol araba yapimcisi, VW amblemin ustune prestij, ilericilik ve dinamikligi simgeleyen buyuk S harfini yerlestirdi.

RENAULT: Kubist baklava sekli
Renault baklava seklinin bulunusu 30'lu yillara dayaniyor.Amblem klasik ve durgun sekli ile gelecegi simgelyor. 1992 yilinda kucuk degisiklerle, su an butun Renault'larda kullanilan yeni bir tasarim yapildi.

MAZDA:Mahkeme karariyla yeni amblem
Renault'a buyuk benzerligi nedeniyl, acilan davayi kaybeden Japon araba ureticisi Mazda, yeni bir amblem olusturmak zorunda kaldi. Mazda, kanatlarini acmis bir kartal figurunu amblem olarak kullaniyor.

JAGUAR:Hizli kedi
araba ve kedi. Guc ve zariflik. Jaguar, arbalarindaki ziplayan kedi figurunu, meydana gelebilecek kazalarda, yayalarin yaralanma riskini azaltmak icn degistirdi. Firma, urettigi yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

FERRARI: Hediyelik beygir
Italyan kontesin 1923 yilinda firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettigi at maskot, Ferrari'nin amblemini teskil etti. Amblemdeki ana renkler sari ile kirmizi, firma sahibinin yasadigi komsusehir Modena'yi ve yarisa olan sevgiyi simgeliyor.

PORSCHE:Suebyali'nin gururu
Porsche amblemi, 1952 yilindan bu yana Suebya milliyetciligini one cikartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nin Stuttgartsehrinin armasindan. Geyik boynuzu ilekirmizi-siyah cizgiler ise almanya'nin Wurttemberg koyunun flamasindan alinti.

NISSAN: Gunes ve durustluk
Markanin, daire icine yazilmis ismi, gunesin dogusu ile Japon bayragindaki beyaz zemin icindeki kirmizi noktayi simgeliyor.Amblem, durustlugu ve samimiyeti sembolize ediyor.

MITSUBISHI:Samurai erdemi
Uc kanatli baklava seklindeki amblemde, Samurai armasindan esinlenilmis. firmayi kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenligi ve cemiyetler arasi uyumu simgeledigine isaret ediyor.

ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLuks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif sekil 1911 yilindan geliyor. Sekil, tasarimcinin sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adi "Spirit of ecstasy"(yeniligin ruhu). Sekle, halk dilinde "emily" adi verildi.

CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarim
Firmanin kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in istegi uzerine, 1998 yilindan sonra uretilen Chrysler modellerine 20'li yillardaki eski amblem takilmaya baslandi.amblemdeki daireler lastigi, simsekler ise hizi simgeliyor.

ALFA ROMEO: asaletin simgesi
Alfa Romeo amblem tasarimi, Italya'nin Milano sehri ile ulkenin soylu ailesi Viscontietrafina donuyor... Kirmizi hac soylulugu, beyaz zemin halki ve koyluleri simgeliyor. Tac giymis engerek yilani ise soylu Viscoti ailesi'nin armasindan alindi.

FIAT:ozune donus
Fabrica Italiana Automobili orino. Gercek ismi uzun oldugu icin firma sahibi kisaltmayla firmanin marka ambleminiolusturdu. basit amblem 60 yil aradan sonra 1990 yilinda defne agaci cevreli daire icine yerlestirildi. Amblem firmanin uzn gecmisini ve spor alanindaki basarilarini simgeliyor.

SAAB:Anka kafasi
Isvec araba yapimcisi amblemde vatan severligini ortaya cikartiyor. Amblemde, firmanin merkezinin bulundugu Schonen eyaletinin amblemindeki tac giymis "anka" kafasina yer veriliyor.

LANCIA:Mizrakli amblem
Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabasi Lancia'nin butun zarifligini ortaya cikariyor. Mizrak seklindeki amblemin, firmanin kurucusu, yarisci Vinceno Lancia'nin soyadi ile iliskili. Italyanca Lancia'nin Turkce karsiligi mizrak anl***** geliyor.

SUZUKI:Logosu icin yarisma duzenlendi.

Suzuki amblemi,300 guzel sanatlar akademi ogrencisini katildigi bir tasarim yarismasiyla ortaya cikti.Firma yetkilileri, "Uzlastirici" bulduklari buyuk "S" harfini,yuzlerce amblem arasindan secti. Amblem, 1961 yilindan bu yana Suzuki markasini temsil ediyor.




Alintidir..

Nostalji: Haci Murat Reklamlari - Mutlaka gormelisiniz..

>