>Gectigimiz yillarda tanitilan Mini Convertible ailesi AC Schnitzer imzali versiyonla tamamlandi. Cogunlukla BMW modellerini modifiye etmesiyle taninan AC Schnitzer firmasi hedefini bu kez bu grup bunyesindeki Mini’ye cevirmis. Gosteri modeli olarak bir Cooper S Convertible secilmesine karsin tum ekipmanlar ailenin diger uyelerine de uygulanabiliyor. Firma ilk etapta guc paketi uzerinde calismislar. Mini Cooper S Convertible’nin standart motoru sahip oldugu turboyla firma muhendislerinin istahini bir anda kabartmis. 170 HP’lik guc cikisli motor turbo basincinda yapilan gelistirmeyle ve yeniden programlanan isletim sistemiyle 7000 d/d’de 193 HP uretir hale gelmis. Peki bu guc dopingi sonucu otomobilin teknik verileri ne bicimde sekillenmis. AC Schnitzer imzali Cooper S Convertible 0’dan 100 km/s hiza 7 saniyede ulasiyor. Son hiziysa saatte 235 km/s. Motorun gucune katkida bulunan bir diger elemansa yine firmanin kendi gelistirdigi egzoz sistemi olmus. Paslanmaz celikten imal edilen parlak yaris tipi susturucu sportif sesin yaninda atik gazlarin daha iyi bir bicimde motordan uzaklastirilmasini sagliyor. Aslinda ozel tasarim arka susturucu motor modifikasyonu yapilmasa da istek uzerine tum Mini modellerine uygulanabiliyor. Fakat bu durumda musterilerin zor bir karar vermesi gerekiyor. Mini One ve Mini Cooper’da iki farkli susturucu secenegi bulunuyor. Musteriler ya sag ve sola yerlestirilen cift cikisi yada tek buyuk oval cikisi tercih ediyor. Cooper S kullanicilarinin secenegiyse tek ve diger modellerden cok farkli. Ortaya konumlandirilan buyuk egzoz cikisi otomobilin sahip oldugu gucu en iyi vurgulayan aksesuar. Arka tasarimi bu eklentilerle guclu kilinan otomobilin on bolumunde de degisiklik yapilmis. Yeniden sekillendirilen ve krom kaplanan radyator izgarasi dikkatlerden kacmiyor. Ama asil gucu temsil eden aerodinamik kaygilar neticesinde yeniden yaratilan tamponlar oluyor. Alt spoylerin haricinde tamponlarin ust bolumunde de cikinti bulunuyor. Firmanin gorunume yonelik degisimleri boya uzerine eklenen firma logolari ve bantlarla tamamlanmis. AC Schnitzer Cooper S Convertible’da sadece siyah ve beyaz renkteki cikartmalar kullaniliyor. Yol tutusa yonelik degisimin ilk adimiysa degistirilen suspansiyon sistemi olmus. Bu degisim otomobilin yere 30 mm daha da yaklasmasini saglamis. Istege bagli olarak yuksekligi ayarlanabilen suspansiyon sistemi de otomobile adapte edilebiliyor. Boylece duz zeminlerde otomobili yaris otomobillerinden farksiz bir bicimde yerle yeksan bir konuma getirmek mumkun olabiliyor. Type I olarak isimlendirilen opak renkteki 17 inclik jantlar ve 215/40 R17 olcusundeki lastikler yol tutusu artiran diger iki unsur olarak karsimiza cikiyor. Ic mekandaysa modifiye islemlerinin vazgecilmesi aluminyum pedallar, vites kolu, el freni goze carpiyor. Ayrica AC Schnitzer kendi logosunu tasiyan ve yuksek kaliteli deriden imal edilen cift renkli kokpitle otomobili kendisine has bir yapiya kavusturmus. Teknik Ozellikler Motor: Turbo destekli sirali dort silindirli Motor hacmi: 1598 cc Maks. Guc: 193 HP – 7000 d/d Maks. Tork: 220 Nm – 4000 d/d 0-100 km/s: 7 sn Maks. Hiz: 235 km/s Uzunluk: 3626 mm Genislik: 1925 mm Yukseklik: 1416 mm Agirlik: 1140 mm    |
0 yorum:
Yorum Gönder