>Yeni siralama sistemi analizi - 1. Bolum  Formula 1 de gecen dort sene icinde besinci kez yeni bir siralama formati ile tanisiyoruz. Artik pilotlar bos pistte hizli turlarini atip gridde dizilemeyecekler. Yeni eleme sistemi temel olarak basit fakat pilotlar ve takimlar icin cesitli ve farkli mucadeleler iceriyor. Ayni zamanda seyirciler ve TV basindaki izleyicilerde farkli bir heyecana tanik olacaklar. Simdi bu yeni formatin nasil calistigini ve takimlarin tepkilerini inceleyelim. Yeni siralama formatini dusunup konusmak icin sadece bir haftamiz kaldi, fakat hicbirimiz tam olarak sistemin Bahreyn'de nasil isleyecegini bilmiyoruz. Hatta sezonun ilk haftasinin ilk gunu olan cumartesi sonrasi bile tam bir fikrimiz olmayabilir veya sistemi tam olarak anlamamiz iki-uc yaris sonra gerceklesebilir. Yeni siralama formati ile ilgili yapilan bir cok konusma kafalari daha da karistirirken aslinda sistemin basit bir eleme sistemi oldugunu dusunun. Fakat gozlemcilerin gorevi hakkinda ayni sekilde basit diyemeyiz. Yavas pilotlar cikartilacak, geriye kalan en hizli 10 pilot griddeki ilk cikis cizgisine ulasmak icin mucadele edecek. Pilotlarin ve takimlarin tam bir mucadele ve taktik savasi iceren bu gosterisi, seyircilere her hafta ip ustunde yuruyen cambazlarin heyecanini yansitacak. Yeni sistemde en hizli 10 pilotun istedigi yerlerde olacagina dair hic bir garanti yok.  Yeni takvim Cumartesi sabahinda biraz degisiklik var. Daha once iki tane 45 dakikalik periyotlar halinde olan seanslar artik sadece tek periyot olarak, 11 00-12 00 saatleri arasinda olacak. Eski sistemdeki 09 00-09 45 ve 10 15-11 00 periyotlari birlesmis sekilde karsimiza cikiyor. Takimlar artik iki seans arasinda kullandiklari ve onemli degisiklikler yaptiklari yarim saat boslugu bulamayacaklar. Takimlar icin diger onemli bir kayip ise gecen seneye gore yarim saatlik bir sure kayiplari olmasi. Bu onlar icin onemsiz bir zaman degil. Yeni V8 motorlar daha nazik oldugu icin siralamalardaki coklu turlarda problem cikartma ihtimali var. Bu yuzden bir cok pilot cuma gunu daha az tur atip cumartesi gunune yukleme yapacaklar. Cumartesi serbest antremanlari bir cok sebebten dolayi cok onemli Gecen seneye kadar takimlar cumartesi sabahi itibari ile iki farkli lastik bilesimi secebiliyorlardi. Bu sene bu karar ilk siralama turu baslangicina ertelendi. Elbette takimlar cuma gunu yaptiklari calismada kesin kararlarini alabilirler (ozellikle eger ucuncu araclari varsa) fakat cumartesi olan sartlar yaris gunune daha yakin oldugu icin bunu da goz onunde tutmalari gerekecek. Ilave olarak guclu takimlar siralamalarda hizli turlarini dah fazla yakitli veya daha az yakitsiz olarak atabilecekler. Takimlar bu seansi araclari icin en iyi sekilde kullanmak zorunda, yapabildikleri en iyi sekilde her iki sart icinde de turlarini tamamlayacaklar. |
0 yorum:
Yorum Gönder