>Volvo, dinamik sehir yas***** yonelik urettigi ilk araci Volvo C30'u tum dunya ile tanistirmaya hazirlaniyor  Volvo, dinamik sehir yas***** yonelik urettigi ilk araci Volvo C30'u tum dunya ile tanistirmaya hazirlaniyor. Volvo'nun en kucuk araci C30, 2006 yili Eylul ayinda Paris Motor Show'da tum dunyaya tanistirilmadan once Design Concept'i, Detroit Motor Show'da sergilendi. Volvo C30, Turkiye'de ise 2007 yilinda satisa sunulacak. C30 Projesi'nin gelisimi sirasinda, Volvo Cars bircok Avrupa ulkesinde musteri klinikleri orgutledi. Yukselen kariyerleri ve yogun yasam stilleriyle genc sehirliler arac tasarimi ve teknik icerigi hakkinda kendi goruslerini vermek uzere davet edildiler. Volvo'dan yapilan aciklamaya gore, Isvecli otomobil ureticisi oncelikle, otomobile kendi hareketli yasam stillerini devam ettirmek icin bir arac olarak bakan bekarlar ve cocuksuz ciftler uzerine odaklandi. Kiyafet secerken, evlerini dekore ederken veya evlerine elektronik bir esya alirken tasarim ve markaya ozellikle onem veren insanlar, araclarini da ayni kriterlere gore seciyor. Musteri arastirmalari da Volvo'nun dogru yolu sectigini onayliyor. Iki kapili sportif bir tasarim, 4 adet tekli koltuk ve Volvo Safety Concept Car'in (SCC-Guvenlik Konsept Araci) cizgileri; buyuk bir yarisin yasandigi bu segmentte, gelecek uretim modelini zorlu bir yarismaci haline getiriyor. Tasarim Volvo C30 Design Concept; sportif, iki kapili, dort yolcu kapasiteli ve cam arka kapakli. Duzgun ve modern gorunume sahip Volvo C30 Design Concept, iki rengin zit kombinasyonuyla sergileniyor; beyaz ve bronz. Dinamik on taraf acili farlar, alcak ve genis izgara ile karakterize edilmis. Yan tarafa bakinca, iyi tanimlanmis tekerlek kavisleri ve egimli tavan; araca yepyeni bir siluet kazandiriyor. Arka desteklerin kavisi cok belirgin. At nali seklindeki stop lambasi sekli ve cam arka kapakla daha da vurgulanmis. Volvo Cars Tasarim Direktoru Steve Mattin, "Bu essiz ve hareketli cam arka kapak hem klasik Volvo P1800 ES hem de SCC konsept araci tarafindan esinlenildi. Isik sekli o kadar degisiktir ki onunuzde giden aracin ne oldugu hakkinda en ufak bir supheniz bile olmaz" diyor. Ici, Volvo C30 Design Concept'in sportif karakterini guclendiriyor. Bacaklar icin genis yeri bulunan tekli arka koltuklar araci tam 4 kisilik yapiyor. Arka koltuklar, yolcularin on tarafi rahatca gorebilecegi bir alan saglayacak sekilde hafifce ortalandi. Volvo C30 Design Concept, cogunlukla sadece on koltuklari kullanan bir musteri sinifi icin tasarlandi. Carpici cam arka kapagin ardindaki bagaj alani evrak cantasi ve spor malzemesi gibi gunluk yukler icin ideal. Arka koltuklardan biri veya her ikisi birden duz olacak sekilde katlandigi zaman icine daha buyuk yukleri alabilecek kapasitede. Birinci sinif bir ses sistemi surus deneyiminin onemli bir parcasi. Bu nedenle Volvo C30 Design Concept, Alpine� marka 5x130 W dijital ICE Guc amplifikatoru, Danimarka'dan Dynaudio� marka Dolby� Pro Logic II Surround ve 10 hoparloru olan Volvo'nun odullu ses sistemine sahip. Motor Onden arkaya 424 santimetre olcusuyle, Volvo C30 Design Concept, Volvo S40 modelinden 23 santimetre kadar daha kisa ama biraz daha genis (178 santimetre). Motor kapagi altinda Volvo C30 Design Concept sirali 5-silindirli 2.4-litre bir turbosarjli motora sahip. Surucuye, dakikada 5500 devirde ve 2100 ila 5000 devir arasinda 350 Nm maximum tork ile beraber 260 beygirgucu veriyor. Aracta alti ileri manuel sanziman var. Volvo C30 Design Concept 0-100 km/s hiza 6 saniyede erisiyor ve en yuksek hizi 250 km/s ile elektronik olarak sinirlandirilmis. 19-inc aluminyum tekerleklerde Pirelli Corsa 225/35 R19 lastikler bulunuyor. Aluminyum destekli ve hem onde hem de arkada 330 milimetre havali fren diskli, Brembo dort pistonlu fren var |
0 yorum:
Yorum Gönder